• 622 766 949 - 93 226 03 50

Blog

tabaco y embarazo
Categories Deixar de fumar

El tabac i l’embaràs, una conjunció problemàtica.

Els efectes del tabac, com veurem en aquest article, afecten per partida doble en un embaràs, tant a la mare com al fetus, però deixar de fumar a temps fa que els riscos siguin similars als de les embarassades no fumadores.

Els seus perjudicis comencen abans del mateix embaràs en si i poden influir després del part, durant tota la infància i si la parella fuma, també és important que també ho deixi, ja que el tabaquisme passiu també pot afectar al fetus.

Continuar llegint

La xocolata negre a la dieta
Categories Dieta Saludable, Fer dieta

Xocolata negra a la dieta

Desmuntant  mites sobre la xocolata negra

En aquest article parlarem de què és la xocolata negra i com adaptar-la a la nostra dieta.

La xocolata negra no és sinònim de xocolata sense sucre. Ja sé que molts/es penseu que per ser negre podeu menjar-me més quantitat i no us engreixareu tan ràpid …. Però recordeu, que té moltes calories i molt de greix (mantega de cacau).

Hi ha diferents tipus de xocolata negra i per tant haurem de veure el % de cacau que porten en la seva composició llegint les etiquetes del producte. És preferible consumir els que continguin entre un 75 i 99% de cacau. D’aquesta manera la quantitat de sucre que porta l’aliment està bastant més reduïda. Ho dic perquè també hi ha xocolates negres que tenen només un 45 o 55% de cacau i per tant la resta és sucre.

Continuar llegint

la importa de las proteinas en la dieta (2)
Categories Dieta Saludable, Fer dieta

Les Proteïnes a la dieta

En aquest article parlaré de la importància i les funcions que tenen les proteïnes al nostre organisme, i a quins aliments de la dieta les podem trobar.

Les proteïnes són les molècules que estan en major proporció al cos humà. Les proteïnes estan formades per aminoàcids.  El nostre organisme necessita aminoàcids essencials (aquells que hem d’ingerir a través de la dieta perquè el nostre organisme no és capaç de fabricar-los ), per poder formar la seva pròpia proteïna o també per poder fer una regeneració cel·lular o crear hormones etc..

Les Proteïnes les trobem al món animal, vegetal i també al nostre cos. A la nostra dieta són molt importants , ja que si no consumim la dosi adequada mobilitzarem la nostra proteïna i això comportarà una degradació de la nostre massa muscular.

Continuar llegint

emorzar saludable
Categories Dieta Saludable, Fer dieta

La importància de l’esmorzar saludable

En aquest article vull parlar de què consta un esmorzar saludable i també desmitificar que sigui l’àpat més important del dia, ja que tots els àpats que hem de fer  han de ser saludables i igual d’importants.

 

Beneficis d’un bon esmorzar

L’esmorzar ens reposa els nivells de glucosa que tenim baixos després d’haver fet un dejuni d’unes 6 o 8 hores més o menys. És l’energia que necessita el nostre organisme per començar a afrontar el nostre nou dia.

Degut això,  haurem d’escollir aliments que siguin saludables com ara la fruita fresca i sencera, evitant així els sucs envasats que estan plens de sucre. Igualment evitaríem els sucs espremuts naturals, ja que d’una banda estem eliminant la seva fibra i els beneficis que ens aporta i per altra banda ingerim més quantitat de fructosa (sucre natural present en la fruita) de la qual consumiríem si només mengéssim una peça de fruita.

Continuar llegint

humo de segunda mano
Categories Deixar de fumar

El fum de segona mà

Què és el fum de segona mà?

Segurament que moltes vegades hagis llegit en titulars de la premsa “Fum de segona mà” quan escriuen algun article sobre tabaquisme i t’has quedat una mica estranyat sense saber ben bé el que és.

Bàsicament, quan els experts parlen de fum de segona mà es refereixen a un tipus determinat de tabaquisme passiu, és a dir, és una de les maneres en què el tabac afecta la salut dels no fumadors o fumadors passius
Continuar llegint

café en la alimentacion saludable
Categories Dieta Saludable

El Cafè en l’alimentació saludable

El cafè a la dieta

En aquest article parlarem del cafè en una alimentació saludable i els beneficis i inconvenients que pot generar el seu consum. En diversos estudis s’ha pogut comprovar els beneficis que podem obtenir d’aquest.

Perquè resulti saludable hem de prendre-ho amb moderació, l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), diu que el seu consum no ha de superar els 400 mg de cafeïna al dia. I si ens fixem en dones embarassades i també en mares que donen el pit el límit segur és de 200mg diaris.

Continuar llegint

quiero dejar de fumar
Categories Deixar de fumar

Vull deixar de fumar

Segons varis estudis, el 80% dels fumadors volen deixar de fumar en algun moment o altre de la seva vida. Molts d’aquests o no s’atreveixen a donar el pas pensant que els hi serà impossible per la seva dificultat ( encara que si ho comparem amb altres reptes de la nostra vida, com treure’s el carnet no hi ha tanta diferència o un cop es decideixen no saben ben bé per on començar.

En aquest article et donaré consells per saber que et trobaràs a l’inici quan deixis de fumar i com pots anar sortejant els obstacles que et poden anar apareixent.
Continuar llegint

agua en la dieta
Categories Dieta Saludable

L´aigua a la dieta, importància y consums

En aquest article us parlaré de l’aigua en la dieta, de la seva importància per a la nostra salut, quanta hem de beure, els seus beneficis i desmitificaré que l’aigua engreixa ….

Quina importància té l’aigua en la dieta?

L’aigua és la principal font d’hidratació que tenim, aproximadament el 60 – 70% de nostre organisme és aigua i per aquest motiu necessitem d’ella per viure. És important saber que cada dia tenim pèrdues d’aigua corporals, ja sigui a la suor, orina, femta i pel fet de respirar. Per tant, hem d’hidratar el nostre cos amb l’aigua que bevem i també amb els aliments que consumim com les fruites, verdures, llet, iogurts, infusions, te, cafè, refrescos, peix, marisc, sopes, brous, etc …
Continuar llegint

1 2 3 5