• 622 766 949 - 93 226 03 50

La fruita d’estiu a la nostra dieta

fruta de verano o temporada

En aquest article parlaré de la fruita de l’estiu, aquesta ens proporciona múltiples beneficis per al nostre organisme. Si voleu tenir una dieta equilibrada us animo a que en consumiu.

Heu de prioritzar sempre la de temporada ja que a més a més de beneficiar al medi ambient també sortirà guanyant la vostre salut.

La fruita de temporada es recull  en el seu punt òptim de maduresa i així és més saborosa i conté més nutrients que la que es recol·lecta verda  i es madurada artificialment. Degut això, us repeteixo que si vols tenir una alimentació saludable ingereix la que sigui de temporada, en aquest cas seria la fruita de l’estiu.

Exemples d’aquestes fruites

A l’estiu podem trobar:

  • Cireres, síndria, meló, mango
  • Préssec, nectarines, albercocs
  • Poma, pera, peretes de Sant Joan
  • Prunes, plàtan, llimona
  • Gerds, figues, alvocats

Heu de prioritzar sempre la de temporada ja que a més a més de beneficiar al medi ambient també sortirà guanyant la vostre salut.

Beneficis de consumir aquest tipus de fruita

  • Si ens fixem en els seus beneficis veurem que la síndria, meló, préssec i la nectarina contenen molta quantitat d’aigua i ens ajudaran a rehidratar-nos degut als efectes que ens causa la calor de l’estiu.

La síndria té un antioxidant (licopè) que és cardiosaludable.

Totes aquestes fruites tenen menys sucres, si les comparem amb el plàtan, figues, cireres, prunes.

  • Els préssecs, el mango, nectarines i albercocs són els més rics en carotens (pro- vitamina A). la Provitamina A és la precursora a la Vitamina A, aquesta té un efecte antioxidant i protector de la nostra pell i visió.
  • El plàtan i l’alvocat tenen grans quantitats de potassi, sobretot l’alvocat, a més aquest conté greixos cardiosaludables i vitamines antioxidants com la C, E, A.  El plàtan també té vitamines anitoxidants com la C i la A i triptòfan (un antidepressiu natural ) que controla els nivells de serotonina en el cervell.
  • Les cireres són riques en antioxidants (antocianines) que poden reduir la inflamació i els símptomes d’artritis, també són riques en potassi, magnesi, vitamina C i E.
  • Prunes, pomes i peres com totes les fruites tenen fibra i ens ajuda a millorar el trànsit intestinal, a més dóna sensació de sacietat i així s’aconsegueix una bona ajuda per controlar el pes.

Inconvenients de consumir massa fruita

  • Consumir molta fruita que sigui rica en fibra pot provocar síndrome diarreic.
  • Les persones diabètiques han de vigilar el seu consum ja que els pot elevar els nivells de glicèmia (sucre en sang). Per això es recomana prendre dues peces de fruita al dia, una al dinar i una altra al sopar.
  • La fruita conté hidrats de carboni simples com la fructosa, si s’ingereix en excés el nostre organisme l’acumula en forma de greix, podent provocar una obesitat i un augment del colesterol i dels triglicèrids

La nostra opinió sobre el seu consum

Menjar fruita és molt saludable ja que és una bona font d’aigua, vitamines, minerals , antioxidants i de fibra.

Hauríem de consumir dues o tres peces al dia, però si estàs fent una dieta d’aprimament o en el cas de les dones quan arriben a l’època de la menopausa, s’hauria de reduir el seu consum, ja que aporta sucres senzills i es poden acumular en greix més ràpidament.  També és molt important vigilar les quantitats de fruita que es mengin en el cas que tinguis diabetes.

Ayúdame a difundirlo

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*