• 622 766 949 - 93 226 03 50

L´aigua a la dieta, importància y consums

agua en la dieta

En aquest article us parlaré de l’aigua en la dieta, de la seva importància per a la nostra salut, quanta hem de beure, els seus beneficis i desmitificaré que l’aigua engreixa ….

Quina importància té l’aigua en la dieta?

L’aigua és la principal font d’hidratació que tenim, aproximadament el 60 – 70% de nostre organisme és aigua i per aquest motiu necessitem d’ella per viure. És important saber que cada dia tenim pèrdues d’aigua corporals, ja sigui a la suor, orina, femta i pel fet de respirar. Per tant, hem d’hidratar el nostre cos amb l’aigua que bevem i també amb els aliments que consumim com les fruites, verdures, llet, iogurts, infusions, te, cafè, refrescos, peix, marisc, sopes, brous, etc …

Beneficis de l’aigua en la dieta

  • Regula la temperatura corporal
  • Elimina les toxines del nostre organisme, a través de l’orina, suor i la femta.
  • Evita la deshidratació
  • Actua com a lubricant de les articulacions
  • Ajuda a prevenir el restrenyiment
  • Intervé en la deglució dels aliments i també en l’absorció i la seva digestió.

L'aigua és la principal font d'hidratació que tenim, aproximadament el 60 - 70% de nostre organisme és aigua i per aquest motiu necessitem d'ella per viure

Aigua en lloc de begudes gasoses

Per hidratar-te el millor que pots fer és beure aigua, si no et ve de gust beure-la pots canviar-la per altres opcions:

  • Infusions i Te i si estàs a l’estiu afegeix gel a les begudes.
  • Cafè, tallat, cafè amb llet, o també afegint gel com he dit anteriorment.
  • Aigua amb rajolí de llimona o també li pots afegir trossos de fruita i així l’aromatitzes, també li pots afegir unes fulles d’alfàbrega o menta.
  • Aigua amb gas i rodanxa de llimona
  • Evita els refrescos ja que estan plens de sucre i ajudaran que augmentis de pes.
  • Els sucs també tenen molta aigua però no te’ls aconsellaria com a bona alternativa, ja que en un got de suc estàs consumint molta quantitat de fructosa (el sucre de la fruita) i la resta de nutrients com ara la seva fibra, vitamines i minerals no els estàs aprofitant massa.

Et surt més a compte menjar una peça de fruita, la qual conserva tota la seva fibra vitamines i minerals. A més, et saciarà molt més que si te la beus.

Que opinem del seu consum

L’aigua és la millor beguda que pots beure i que formi part de la teva alimentació saludable. No totes les persones han de beure les mateixes quantitats, això dependrà de múltiples factors com l’edat, exercici, malalties, país etc ..

M’agradaria desmitificar el mite de que l’aigua engreixa, això no és veritat, l’aigua no té calories i a més és igual a l’hora que te la prenguis del dia. La pots beure en dejú, en els àpats i on et vingui de gust.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*