• Llámanos: 93 226 03 50

Aliments diürètics que t`ajudaran en el teu dia a dia

alimentos diuréticos

Què són els aliments diürètics?

Són aliments que contenen més potassi que sodi i són molt rics en aigua. Ens fan augmentar la nostra secreció urinària, evitant així la retenció de líquids i de toxines d’aliments o de medicaments que prenguem. Els aliments diürètics són beneficiosos per controlar i prevenir la hipertensió arterial , ajuden a desinflar l’organisme en el període menstrual, i també ajuden a reduir edemes que s’hagin produït en mans, turmells, peus, etc .. com a conseqüència de prendre alguns fàrmacs o pel fet d’estar embarassada.

10 principals aliments diürètics

Aquí us poso uns exemples com el cogombre, carbassó, carxofes, api, julivert, espàrrecs, ceba, la síndria, pinya i la papaia.

Què ens aporten a la nostra dieta?

  • Cogombre: ric en vitamines del grup B, afavoreixen el nostre sistema nerviós i ajuden a baixar els nivells d’estrès.
  • Carbassó: molt hidratant i diürètic per la seva quantitat de potassi.
  • Síndria: té moltíssima aigua i aporta Licopè (antioxidant) que és cardiosaludable.
  • Carxofes: Aporta Cinarina, un flavonoide que millora la funció hepàtica, també és rica en fibra, ajudant així a combatre l’estrenyiment.
  • Api: Té un contingut alt en sodi però es contraresta amb el potassi i és beneficiós per a reposar la sals perdudes mitjançant la suor quan fem exercici.
  • Julivert: Ric en vitamina C, ferro, calci i vitamina A
  • Espàrrecs: Rics en potassi i en saponines que afavoreixen la diüresi.
  • Pinya: Conté un enzim anomenat bromelina que ajuda a digerir millor les proteïnes i també ajuda a alleugerir  diferents tipus d’inflamacions del nostre organisme.
  • Papaia: aquesta també conté un enzim que ajuda a descompondre les proteïnes i és anomenada papaïna. Afavoreix al sistema immune i en esportistes ajuda a reparar els teixits musculars que s’hagin lesionat durant l’exercici.
  • Ceba: Rica en antioxidants, en destacarem la quercetina. Aquesta té propietats antiinflamatòries i antial·lèrgiques.

Que pensem d’ells

En una alimentació saludable tots aquests aliments es poden incorporar a la nostra dieta diària.
Pensem que l’ús d’aliments diürètics són molt útils per a desinflar l’organisme en el cas de les dones  en període pre o menstrual, o també si hi ha un embaràs.
En dietes d’aprimament també són beneficiosos ja que ajuden a eliminar toxines. En el cas de prendre medicaments que facin retenir líquids, com poden ser els antiinflamatoris, també resulta beneficiós per al nostre cos.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*