• Llámanos: 93 226 03 50
Open

Com tenir una alimentació saludable

tener una alimentación saludable

Què vol dir tenir una alimentació saludable?

Quan parlem d’alimentació saludable el que volem dir és que hem d’ingerir aliments que ens proporcionin els nutrients necessaris per al bon funcionament del nostre organisme.

Gràcies a una alimentació saludable, tindrem l’energia suficient per aguantar tot el dia en perfectes condicions.

Aquest tipus d’alimentació ens ajudarà a reduir el risc a curt i llarg termini de patir malalties cardiovasculars, diabetis, colesterol, obesitat, Hipertensió arterial, fetge gras etc ..

 

Quins són els beneficis d’una alimentació saludable?

Mantenir la tensió arterial normal, el fet de consumir aliments més rics en potassi que en sodi, com seria el cas de les fruites, verdures, fruits secs, llegums.

Tenir un bon trànsit intestinal, si consumim aliments rics en fibra com són les verdures, fruites, cereals integrals, llegums, es redueix  el risc de patir alguns tipus de càncer. I la fibra també ens ajuda a mantenir uns bons nivells de glucosa i colesterol sanguini.

Reducció de l’estrès, cansament, dolor muscular o rampes. Gràcies a tenir una alimentació saludable podem evitar-ho o patir-ho en menor intensitat. Aliments rics en magnesi com (fruits secs, cacau, espinacs, llegums) ens ajudaran amb aquests estats.

– Millora de l’estat d’ànim, ingerir aliments que continguin magnesi, vitamines del grup B, àcids grassos Ѡ3 poden repercutir beneficiosament en el nostre estat anímic.

– Aconseguir més energia, els hidrats de carboni són la gasolina que necessita el nostre cos per rendir correctament. Consumir hidrats de carboni saludables com quinoa, cereals integrals, tubercles, fruites, verdures, llegums i evitar el consum d’ultraprocessats com la brioixeria industrial, plats precuinats, refrescs, snacks etc …

– Mantenir un pes corporal correcte, fer una dieta equilibrada t’ajudarà a obtenir tots els beneficis que et acabo d’explicar i si has fet una dieta d’aprimament evitarà que puguis tenir un efecte rebot.

 

El suport de l’exercici

Realitzar activitat física diària és fonamental per tenir una vida saludable. L’exercici t’ajudarà a sentir-te millor amb tu mateix, a descarregar estrès i adrenalina. També  és molt important per poder mantenir el teu pes corporal.

A més, t’ajuda a que tinguis una vida més activa i et sentis més àgil. És beneficiós per tenir una bona massa muscular, ja que a mesura que passen els anys es tendeix a perdre múscul i augmentar el greix corporal.

Si no t’ agrada anar al gimnàs, no tens excusa, es poden fer una infinitat d’activitats com córrer, pàdel, futbol, nedar, classes de ball etc … o simplement anar a caminar.

Realitzar activitat física diària és fonamental per tenir una vida saludable

I si no tens temps de fer activitats, busca qualsevol moment per moure’t, puja les escales del pis on vius, o baixa’t dos o tres parades abans del transport públic etc …

 

Què hem de tenir en compte para una alimentació saludable?

Recorda que el sedentarisme i la mala alimentació t’ajudaran a engreixar i totes les conseqüències que se’n deriven.

És molt important que a part de fer una alimentació saludable, tinguis una bona hidratació. Per això, la principal beguda que has de beure com a bon hàbit alimentari és l’aigua.

Si no tens set o no estàs acostumat/a a beure-la, comença amb petits glops i ja veuràs que a mesura que passen els dies el teu organisme te la demanarà.

Una altra manera d’ingerir aigua és en forma de brous o infusions o tes però sense posar sucre. I sinó afegeix una mica de suc de llimona espremut.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*