• 622766949 - 93 2260350

Tinc diabetis gestacional, què puc menjar?

Diabetis gestacional

En aquest article parlarem de què és la diabetis gestacional, de com ens pot afectar a la nostra alimentació, i quins aliments són els més aconsellables.

Què és la diabetis gestacional?

És l’aparició d’un alt nivell de sucre en sang per primera vegada, en una dona embarassada. Al voltant de la setmana 24 – 28 d’l’embaràs, és quan es realitza la “prova del sucre” o test d’Osullivan. El resultat de la prova ens dirà si tenim una glucèmia alta o no.
Si ens dóna positiu, es realitzarà una altra prova anomenada Test de tolerància a la glucosa per poder confirmar que hi ha una diabetis gestacional.
La diabetis gestacional  pot ocasionar problemes tant a tu com al teu bebè. Aquesta, es pot controlar mitjançant una alimentació saludable, fent exercici adaptat a l’embaràs com ara pilates, natació etc … o simplement caminar 30 – 45 minuts a el dia. I fent-te els controls de glucèmia que t’haurà dit el Endocrí.

Com ens afecta a la nostra alimentació?

Haurem de vigilar els hidrats de carboni simples, ja que aquests ens elevaran el sucre en sang més ràpid del normal.
Aquí podem trobar:
– Mel, caramels, sucre, sucs de fruites envasats i també els naturals, brioixeria, pastisseria, xocolata, melmelades, refrescos, fruites dessecades (figues, orellanes, panses, etc ..)

També hauríem de vigilar amb la quantitat de llet i fruita que es consumeix a el dia. Ja que en excés també pot elevar la glucèmia, pel fet que conté els seus sucres naturals com la lactosa a la llet i la fructosa a la fruita.

Si ens fixem en els hidrats de carboni complexos com:
– pa, pasta, patata, arròs, bulgur, quinoa
– Llenties, cigrons, pèsols, soja, mongetes, faves

També s’han de menjar en la quantitat correcta, saludable i adaptada a cada embarassada.

Aliments que aconsellem per a la diabetis gestacional

1) Es poden menjar els hidrats de carboni complexos esmentats anteriorment però en la seva versió integral per als cereals. Sobretot mirar que siguin integrals, no us deixeu enganyar per un pa que li hagin espolvorejat segó de blat per sobre …. mireu les etiquetes! El primer ingredient que hi hagi a la llista serà el que estarà en major concentració.

Per exemple,

El pa integral ha de posar com a primer ingredient farina de blat integral. Si posa farina de blat i després el segon ingredient posa segó de blat ja no és un pa integral.

Tot i que els hidrats de carboni complexos siguin d’absorció lenta, no vol dir que es puguin menjar en grans quantitats … sempre s’hauran de pautar unes mesures amb el / la dietista – nutricionista.
2) Es poden consumir totes les verdures i amanides. (Vigilant menjar amb moderació, les que tenen més sucre com la ceba, pastanaga i carbassa).
3) Com a màxim dos o tres fruites a el dia i prioritzant les més àcides (mandarines, taronja, maduixes, kiwi, etc ..)
4) Consumir proteïnes com les carns magres, ous, peix blanc, blau i el marisc.
5) Greixos com l’alvocat, llavors, oli d’oliva verge extra i fruita seca.

La importància d’anar a un / a Dietista

Per aconseguir tenir una dieta personalitzada i adaptada a la teva diabetis gestacional, és important que vagis a un Dietista – Nutricionista. Ja que aquesta persona serà la que t’acompanyarà i et guiarà en la teva alimentació en aquest procés.
Normalment aquesta diabetis desapareix un cop ja no estàs embarassada, no et preocupis massa, que ara t’hagi sortit no vol dir que segueixis amb la diabetis en un futur.

Ayúdame a difundirlo

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*