• 622766949 - 93 2260350

L’alvocat i l’alimentació saludable

alvocat

En aquest post parlarem de l’alvocat i el paper tant important que té a l’alimentació saludable. Durant temps l’alvocat ha tingut mala fama degut a  que és molt greixós i calòric, però si ens fixem en la seva composició veurem que els greixos que conté són cardiosaludables.

Propietats de l’alvocat

És molt ric en greixos saludables com són els monoinsaturats (dels quals hi ha major quantitat) i també dels poliinsaturats com l’omega3 ( que també té bones dosis).

També conté fibra, magnesi, calci, fòsfor i potassi. Si ens fixem en el potassi ens sorprendrà positivament ja que té més quantitat que un plàtan!

Si fem referència a les seves vitamines veiem que té les del grup B com la B1, B2, B3, B6, B9 (àcid fòlic), i les vitamines antioxidants com la A, C i E.

Beneficis de l’alvocat en el nostre cos

Els seus greixos saludables poden ajudar a disminuir el colesterol (LDL). D’aquesta manera reduirem el risc de patir obstruccions a les artèries, desencadenant en malalties cardíaques o també els ictus.

Els greixos omega 3 també ajuden a baixar els triglicèrids.

El gran aport en potassi ens anirà bé per prevenir rampes musculars.

Si ens fixem en la vitamina E, participa en la formació dels glòbuls vermells, estimula el bon funcionament de sistema immune i ajuda a prevenir la demència (entre molts altres beneficis).

L’alvocat conté fibra i greix, això serà beneficiós per a qui pateixi de restrenyiment.

Les greix de l’alvocat manté la nostra pell saludable.

En dones embarassades el greix omega 3 els serà beneficiós per la bona formació del  sistema nerviós del fetus.

Algunes receptes amb alvocat

Amb l’alvocat es poden fer moltíssims plats com poden ser amanides, torrades, cremes fredes, farcits, guacamole etc …

A continuació us deixo algunes receptes:

 

https://www.directoalpaladar.com/videos-recetas/aguacates-al-horno-rellenos-salmon-huevo-receta-video-incluido

https://www.directoalpaladar.com/recetas-de-ensaladas/ensalada-remolacha-aguacate-nectarina-receta-fresca-saludable

https://www.gallinablanca.es/receta/ensalada-de-pasta-con-crema-de-aguacate-cebolla-y-tomates/

http://www.cocinandoencasa.net/2017/08/crema-de-aguacate-y-calabacin.html

http://guacamolecasero.com/

https://www.tudespensa.com/recetas/acompanamiento/tapas-pinchos/tostada-de-aguacate-con-huevo/

 

Per què el recomanem?

A part de totes les propietats i beneficis que ens aporta aquest aliment, m’agradaria ressaltar aquests dos punts:

  • Si no us agrada menjar peix blau com el salmó, sardines, seitons, tonyina, verat etc .. o la teva alimentació és vegana o vegetarina. La manera de poder introduir greixos saludables (sobretot l’omega 3) a la teva dieta equilibrada és consumir alvocat.
  • Si tens rampes musculars i el plàtan no t’acaba de fer el pes…, recorda que l’alvocat té més quantitat de potassi.
Ayúdame a difundirlo

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*