• Llámanos: 93 226 03 50
Open

Quinoa, descobrint aquest superaliment

que es la quinoa

Què és la Quinoa?

Quan parlem de quinoa ens estem referint a les llavors de la planta amb el mateix nom, originàries de la regió andina d’Amèrica.

Té la consideració de pseudocereal, ja que no pertany a la família de les gramínies, però a causa del seu alt contingut en midó i proteïnes està considerada com un “superaliment” ja que aporta múltiples beneficis al nostre organisme, que explicarem més endavant.

Podem trobar diferents tipus de quinoa com la blanca, la vermella i la negra. La quinoa blanca és la que té més fibra de totes, també te un alt porcentatge de proteïnes que ajuda a controlar el pes corporal, ja que dóna una major sensació de sacietat.

La quinoa vermella es recomana en esportistes ja que és la que aporta més hidrats de carboni i menor quantitat de greixos

Per últim la quinoa negra és un encreuament de llavors de quinoa i espinacs, els nutrients que conté aquesta varietat pot ajudar a rebaixar els nivells d’ansietat i a prevenir les rampes musculars en esportistes

Perquè se la considera un superaliment?

La FAO va designar el 2013 com el “any internacional de la quinoa” a causa de la quantitat de propietats i beneficis que posseeix i que poden ajudar a complementar la nostra dieta equilibrada.

Beneficis de la quinoa

  • Conté hidrats de carboni complexos (d’absorció lenta): Beneficiós per a persones que pateixin diabetis degut a que els ajudarà a controlar els nivells de sucre en sang.
  • Apta per a celíacs, ja que no conté gluten.
  • Rica en fibra,  prevenint el restrenyiment i al mateix temps també ens ajuda a sentir-nos més saciats/des.
  • Rica en potassi, magnesi, fòsfor, calci, ferro.
  • En menor quantitat, però no menys important, conté vitamines del grup B com la B1, B2, B6, l’àcid fòlic i la niacina.
  • Posseeix àcids grassos omega 3 i omega 6 que ajuden a controlar els nivells de colesterol en sang.

Què pensem d’ella?

És un aliment excel·lent per a fromar part de la nostra alimentació saludable.

I si ens fixem en persones que segueixin una dieta vegetariana o vegana, és una bona font de proteïnes vegetals i de ferro.

La podem integrar en la nostra alimentació afegint-la en amanides, sopes, com a ingredient d’una hamburguesa vegetal o d’algunes postres.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*