• Llámanos: 93 226 03 50
Open

Què són els hidrats de carboni

hidratos de carbono

En aquest article parlarem de que són els hidrats de carboni, quins tipus hi ha? en quins aliments ens els trobem i si són bons o dolents per a la nostra dieta d’aprimament.

Els hidrats de carboni són la font d’energia que ens arriba a través de l’alimentació. Aquests macronutrients són necessaris per al bon funcionament del nostre organisme durant tot el dia. Per tant, no tenim que prescindir d’ells.

Quan els ingerim i els digerim, aquests es van dividint fins a transformar-se en glucosa. La glucosa és l’energia que utilitzen les nostres cèl·lules.

Els hidrats de carboni són la font d'energia que ens arriba a través de l’alimentació

Dins dels hidrats de carboni ens trobem que n’hi na dues classes.

Els simples, aquests s’absorbeixen immediatament i ens donen energia amb més rapidesa.

I els complexos, que s’absorbeixen més lentament i ens donen una energia que dura més temps ja que contenen midó i fibra o un dels dos components.

¿Quins aliments contenen hidrats de carboni?

Alguns exemples d’hidrats de carboni simples els trobem a:

  • Fruita, algunes verdures i mel (fructosa) la qual està present de forma natural.
  • Llet i derivats lactis (Lactosa) també es troben de forma natural.
  • Sucre de taula i derivats com les llaminadures, caramels, melmelades (Sacarosa)

I si ara ens fixem en els hidrats de carboni complexos trobem:

  • Cereals refinats i també els integrals com el pa, pasta, arròs, quinoa, bulgur.
  • Llegums com llenties, cigrons, pèsols, mongetes, faves, soja
  • Patates i moniatos
  • Fruits secs, llavors.

Hidrats de carboni a la dieta

Els hidrats de carboni  han d’estar presents a la nostra dieta amb un 55% -60%

La quantitat variarà en funció de l’activitat que es realitza, l’edat, el sexe, el pes, etc.

Sempre s’haurà de prioritzar els carbohidrats complexos. Ja que ens augmentaran la sacietat i ens mantindran el sucre regulat en sang. D’aquesta manera evitarem tenir pics de gana.

Com ja he comentat abans, són els que ens donen energia durant  tot el dia, però si els consumim en excés es transformen i s’emmagatzemen en forma de greix en el nostre organisme.

Quan cal menjar els hidrats de carboni i quan no?

Si realitzarem una dieta equilibrada, podem consumir-los a l’esmorzar, dinar i a l’hora de sopar.

I si estem fent una dieta d’aprimament, haurem de reduir la seva ingesta. Podem consumir-los a l’esmorzar, al dinar i per sopar, però en quantitats més petites o segons el tipus de persona que ens trobem, els eliminarem de la nit i afegirem vegetals i amanides que també són carbohidrats però amb més aigua i fibra.

Els hidrats de carboni ens donen energia per a tot el dia, però si els consumim en excés es transformen i s'emmagatzemen en forma de greix en el nostre organisme

En funció del pes, l’alçada, la constitució, l’activitat física, el sexe, l’edat, etc., es podrà realitzar una dieta personalitzada adequada a la persona.

Tot això, seria si no hi ha cap patologia. Però si per exemple, ens trobem amb una persona amb diabetis, la dieta canviarà.

Per això és molt important que les dietes estiguin pautades per un professional com el/la  Dietista – Nutricionista.

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*