• 622 766 949 - 93 226 03 50

Tot sobre la Intolerància Alimentària

intolerancia alimenticia

Sovint el terme Intolerància o al·lèrgia presta confusió. Es pensa que són el mateix, però no ho son i tenen efectes molt diferents en el nostre organisme.

Quina seria la diferència entre una al·lèrgia i una intolerància alimentària?

Una al·lèrgia alimentària, és quan el nostre Sistema Immune reacciona amb la proteïna d’un aliment que hem menjat, mitjançant per una immunoglobulina E (IgE). Un exemple seria tenir al·lèrgia a la caseïna (la proteïna de la llet de vaca).

Una intolerància alimentària pot ser causada per una deficiència enzimàtica. L’enzim (Lactasa) no degrada el sucre (lactosa) que està present de forma natural a la llet.

Quines són les intoleràncies alimentàries més freqüents?

Intolerància a la lactosa

S’haurien d’eliminar tots els aliments que tinguin lactosa com (llet, iogurts, gelats, formatges). No totes les persones intolerants a la lactosa els hi senten malament els aliments abans esmentats. Hi ha algunes que els hi senten bé els formatges i els iogurts. Tot depèn de la tolerància de la persona.

És molt important que es llegeixin les etiquetes dels aliments. Per saber si han afegit lactosa, ja que pot estar present en embotits, en sopes preparades, en brioixeria, etc …

Intolerància a la fructosa

També es coneix amb el nom de Mal absorció de la fructosa. Aquí tindríem que evitar les fruites, ja que la fructosa és el sucre que està en elles. També es trobem en algunes verdures, la mel, alguns edulcorants i altres aliments. Com he dit abans, s’han de llegir totes les etiquetes per després no tenir sorpreses.

Algunes de les persones que tenen aquesta intolerància també poden menjar certa quantitat de fruita. Haurien que començar a menjar les que tenen el contingut més baix i veure la seva tolerància.

És molt important que es llegeixin les etiquetes dels aliments per evitar sorpreses posteriors

Intolerància al gluten

O també anomenada malaltia Celíaca. Ens trobem amb una intolerància a la proteïna del gluten que està present en el blat, el cèntim, el titicale, el kamut, l’espelta, etc.

En aquest cas, hauríem de substituir aquests cereals per altres aliments, com per exemple l’arròs, el blat de moro, la patata, el mill, el sorgo, el blat sarraí, etc.

No em cansaré de repetir que sempre tindran que llegir les etiquetes dels aliments, ja que aquests nutrients poden estar presents en qualsevol aliment.

M’agradaria remarcar que en el que es refereix al gluten, hauríem de distingir bé allò que és la intolerància, l’al·lèrgia o la sensibilitat al gluten. Però això ja ho explicarem en un altre post.

Com afecta el nostre cos?

Quan hi hagi una reacció al·lèrgica, els símptomes solen ser picor, urticària, inflamació de les vies respiratòries i fins i tot en el pitjor dels casos tenir un schock anafilàctic, que necessita l’atenció mèdica immediata ja que pot ser causa de mort.

Quan tenim una intolerància alimentària, els símptomes solen ser gastrointestinals com, per exemple, gasos, estomacal dolor, malalties digestives, diarrees, vòmits, intestí inflamació i mal absorció de determinats nutrients i en un futur pot provocar una mala nutrició.

Com buscar ajuda?

Si no saps com has de menjar, o què és el que pots menjar…

Si vols tornar a sentir-te bé, aquí a Nutricionistes Barcelona, ​​t’ensenyarem a què puguis tenir una dieta equilibrada i adaptada a les teves necessitats.

Aprèn amb nosaltres a llegir bé les etiquetes i saber que contenen. Aprèn a distingir si aquests aliments són aptes per a tu o no.

Si voleu més informació sobre nosaltres Clica aquí

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*