• Llámanos: 93 226 03 50

Dieta per engreixar de forma saludable

dieta para engordar

Quan necessitem una dieta per engreixar?

En aquest article us vull parlar de les persones que volen pujar de pes.  Molts/es  segur que pensareu quina enveja o que fàcil que resulta això. Amb el que em costa baixar el meu de pes i aquest / a el que vol és engreixar …

Doncs resulta, que és més difícil del que creieu, ja que solen ser un tipus de persones molt nervioses i amb un metabolisme molt actiu i si a més,  li sumem que fumin encara augmentem la seva pèrdua de pes ja que l’hàbit tabàquic treu la gana i encara accelera més el metabolisme.

També podem trobar altres situacions en què es necessiti una dieta per engreixar com pot ser patir un hipertiroïdisme, alguns tipus de càncer, la desnutrició d’una persona gran, tenir el VIH, fer massa exercici, tenir un trastorn de conducta alimentari (anorèxia, bulímia , etc ..).

Quins aliments estan permesos

Quan ens referim a una dieta per engreixar, volem dir pujar de pes amb salut. No val menjar pastisseria industrial, precuinats i menjar ràpid.

Els aliments que anirien bé són:

  •  Oli d’oliva verge extra
  • Fruita dessecada (orellanes, dàtils, figues, panses …)
  • Fruits secs (ametlles, avellanes, festucs, anacards, nous ..)
  • Suc de poma (ja que sumen kcaloríes i no omple tant com altres sucs)
  • Fruita fresca
  • Làctics i els seus derivats però que no siguin desnatats
  • Cereals refinats (arròs, pa, pasta ..), menjar pa torrat per acompanyar àpats és una bona opció ja que omple menys i es digereix millor.
  • Melmelades, mel, xocolata
  • Etc …

Pujar de pes pot resultar més difícil del que s'imagina

Alguns exemples

Esmorzar:

  • Bol de llet sencera amb cereals tipus Musli  i una fruita trossejada

Mig matí:

  • Entrepà de tonyina + un suc de poma

Dinar:

  • Macarrons a la bolonyesa
  • Sèpia a la planxa + amanida de pastanaga i tomàquet
  • Kiwi o pinya natural

Mitja tarda:

  • Un grapat de barreja de fruits secs i fruita dessecada + una infusió digestiva amb mel

Sopar:

  • Truita de patata i ceba amb pa torrat i tomàquet
  • Fruita en almívar

Ressopó:

  • Infusió digestiva + dues o tres preses de xocolata i un grapat de fruits secs.

 

Perquè anar a un nutricionista?

Si vols aprendre a pujar de pes saludablement, estem aquí per ajudar-te, haurem de  fer-te una dieta personalitzada hipercalòrica i al mateix temps que sigui també una dieta equilibrada.

Recorda que per augmentar de pes també hauràs de pujar massa muscular. Per tant, l’alimentació també ha d’anar encaminada al tipus d’activitat que faràs.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*