• 622 766 949 - 93 226 03 50

El Cafè en l’alimentació saludable

café en la alimentacion saludable

El cafè a la dieta

En aquest article parlarem del cafè en una alimentació saludable i els beneficis i inconvenients que pot generar el seu consum. En diversos estudis s’ha pogut comprovar els beneficis que podem obtenir d’aquest.

Perquè resulti saludable hem de prendre-ho amb moderació, l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), diu que el seu consum no ha de superar els 400 mg de cafeïna al dia. I si ens fixem en dones embarassades i també en mares que donen el pit el límit segur és de 200mg diaris.


Beneficis i inconvenients del consum del cafè

Beneficis:

  • Estimula la secreció gàstrica i d’aquesta manera afavoreix la digestió
  • Antidepressiu, la cafeïna ajuda a alliberar dos neurotransmissors com la dopamina i la serotonina, aquests regulen l’estat del nostre ànim.
  • Estimula el sistema nerviós central. Així ens aclareix i també redueix el cansament.
  • Augmenta la freqüència cardíaca i puja la tensió temporalment.
  • Millora el rendiment en esportistes, en augmentar els nivells d’adrenalina.
  • El cafè redueix en un 40% el risc de càncer de fetge segons un estudi de Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri.
  • Ajuda a prevenir el Parkinson segons un estudi fet a l’Institut de Recerca de la McGill University Health Centre (EUA)

Inconvenients:

  • Interfereix en l’absorció del ferro, per tant, si tens anèmia, el millor és que el cafè el consumeixis fora dels àpats.
  • Si pateixes Osteoporosi, la cafeïna afecta l’absorció del calci, per tant, limita el seu consum.
  • Si tens taquicàrdies millor no beure’n ja que t’augmentarà més el ritme cardíac.
  • Persones hipertenses és millor que prenguin cafè descafeïnat o només un al dia, això ho hauràs de gestionar amb el teu metge o nutricionista.
  • Si tens ansietat o ets molt nerviós/a millor no en beguis o consumeix la seva versió descafeïnada.
  • Pot augmentar el risc d’avortament. Com a màxim es pot consumir 200mg de cafeïna al dia i aquí també es comptabilitzarien begudes energitzants com ara la cocacola, el te i la xocolata.

Problemes d’un consum excessiu

Un consum excessiu pot provocar problemes a la nostra salut tant física com psíquica. Produint una agitació en el nostre organisme, tremolors, irritabilitat, nerviosisme, intranquil·litat, ansietat, migranyes, pujada de la tensió arterial, diarrea i fins i tot insomni.

L'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), diu que el consum no ha de superar els 400 mg de cafeïna al dia

Què pensem els nutricionistes?

Estem a favor de consumir-ne sempre i quan no ens passem de les dosis recomanades per obtenir tots els seus beneficis.

Per a la vostra informació, heu de saber que en una tassa de cafè 150ml hi ha 60- 80mg de cafeïna, per tant, feu els comptes … .. quants cafès podeu prendre …. recordeu que el te i les begudes amb cafeïna també compten.

Una tassa de 150ml de Te ens aportaria entre 20- 40 mg, una llauna de cocacola de 330ml aporta 35 -40mg, i la xocolata com més cacau pur contingui més cafeïna tindrà.

Ja sabem que el cafè és amarg, però això no és excusa per afegir massa sucre, recorda que també hi ha altres opcions més saludables per endolcir el cafè com ara afegir canyella, vainilla o estèvia. O simplement pots fer-te un tallat o un cafè amb llet que ja serà més dolç degut al seu contingut en lactosa. Una altra opció seria afegir begudes vegetals però sense sucres afegits.

Author: Marta Abardia

Soy Nutricionista – Dietista en Barcelona. Tengo 19 años de experiencia como profesional. Pienso que mi trabajo no es sólo calcular una dieta o saber que contienen los alimentos. Mi labor es transmitir y acompañar a mis pacientes para conseguir un cambio de hábitos alimentarios.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*